maanantai 17. maaliskuuta 2014

hyvä draivi

Aloitin tän postauksen kirjoittamisen jo eilen, mutta aika loppui taas kesken enkä saanutkaan tätä julkaistua... Jospa nyt siis!

Viime päivinä onkin ollut aika hyvä draivi ainakin treenamisen suhteen. Musta tuntuu että aina aiemmin se innostus on niiden ekojen jumppien jälkeen lässähtäny ja viikon jälkeen en ookaan enää salilla käyny. Mut nyt innostaa! Olisin eilenkin halunnu mennä mutta päätin että nyt on mun aika olla kotona lapsen kanssa ja seuraavana päivänä sit taas salille. On se kuitenkin vähän epäreilua jos 5 päivänä viikossa mä oon monta tuntia pois ja mies taas ei käy ihan hirveesti missään. Vaikka eihän se mun vika oo ettei se mihinkään lähde mutta koitetaan silti pitää kohtuus ettei tuu sanomista.

Käytiin sit koko perhe kävelyllä! Aurinko paisto niin upeesti että siinähän tulee kaikille hyvä mieli väkisinkin. Pikkuneiti naureskelikin ääneen rattaissa melkein koko kävelyn ajan. Todettiin molemmat miehen kanssa että oli kyllä tosi hyvä kävely. Tuli hyvä mieli ja hyvä olo.

Mun koti!
Mutta sitten käytiin hakemassa pizzaa. Käytettiin sellaisia kuponkeja millä saatiin ne lähes ilmaseks, mutta en nyt tiiä oliko senkään vähän rahan väärtit pizzat... Sinänsä se oli ihan hyvää, vaikka olikin normaaliakin rasvaisemman oloista. Ja koko loppupäivän me oltiinkin molemmat ihan piipussa. Ei tehnyt mieli syödä mitään, mahaa turvotti, oli vähän huono olo, etoi... Todettiin vaan että ei toi tommonen todella rasvainen pizza oo kyllä ihmisten ruokaa. Ja mies ei todellakaan oo mikään terveysruokaintoilija, se on pahemman luokan sipsiaddikti.

Aiemmassa postauksessa mainitsin proteiinilätyt mitä aioin tehdä. No, tein, ja hyviä tuli! Tässä vähän niistä:


Puolikas banaani
Puoli purkkia maitorahkaa
n. 1 dl kaurahiutaleita
2 kananmunanvalkuaista
1 kananmuna
öljyä
kaakaosoijamaitoa sen verran että tuli hyvä koostumus (ehkä 0,5-1 dl?)

Kaikki ainekset sekaisin blenderiin (karkeat alle ja nesteet päälle niin tulee varmasti tasaista) ja sit vaan pannulle paistumaan. Mä tarjoilin lättyni sen banaanin toisen puolikkaan sekä pakastemansikoiden kanssa. Toi annos oli ihan ok yhdelle, ennemmin inasen liian iso kuin liian pieni annos. Mutta kyllä tosta sais kaks pienempääkin annosta ilman että jäis paha mieli.

Ja perjantaina olin Tampereen Fressillä naistenillassa. Siellä oli tuote-esittelyjä, viiniä ja ruokaa, jokunen arvonta ym. Jätin mm. yhteystietoni sitä varten, että mulle varataan aika ilmaiseen kehonkoostumusmittaukseen. Vähän jännittää! Osallistuin myös yhteen arvontaan ja voitin (!) mainostuubihuivin (Buffin tyyppisen siis). Hienoa tässä on se, että mä en ikinä voita mitään, joten osaan tasan tarkkaan iloita tästä pienestäkin voitosta. Parasta varmaan kuitenkin oli seura (<3) ja tietenkin ilmainen ruoka ja juoma. Maistiaisia oli myös uudesta QNT:n So Good!-proteiinipatukasta, ja se oli muuten hyvää. Makuna oli valkosuklaa. (Ja tästä mainoksesta mulle ei makseta, niin kuin ei mistään muustakaan.)


Oon myös tehnyt yhden ostoksen, josta en oo vieläkään uskaltanut kertoa miehelle. Se vihaa yli kaiken cappeja ja mä tietysti innostuin niistä. Sanoin sille, että haluaisin sellasen niin se tietenkin vannotti etten saa ostaa sellasta. Ja mähän ostin.


No niin, nyt kun oon saatu viime päivien asiat kirjoiteltua niin voidaan palata nykyhetkeen. Tänään on taas salipäivä ja se jaksaa onneks innostaa. Sen verran palailenkin vielä viime viikkoon, että tavattiin mun personal trainerin kanssa ja päätettiin pari asiaa, mm. se, että tuolla Fressillä käyn nyt ton kuukauden noissa jumpissa ja oikeen salitreenin alan vasta sitten kun saan pidemmän jäsenyyden GoGolle tai jonnekin muualle. Joten ryhmäliikuntatunnit on se mun juttu nyt!

Tänään meen siis Vatsa-peppu-tunnille ja Zumbaan. Oon käynyt Zumbassa joskus muutamia vuosia sitten kerran viikossa siskon kanssa, mutta nyt en oo pariin vuoteen käyny ollenkaan. Se oli kyllä alusta asti mun mielestä kivaa, joten jälleen kerran on odotukset korkeella! Voi olla että palaan asiaan seuraavassa postauksessa.

Tänään myös kiinnitän erityistä huomiota siihen, että juon tarpeeksi vettä. Huomenna on mittaus- ja punnituspäivä, ja ton eilisen pizzan jälkeen voi olla vähän nesteitä kertyny kroppaan... Joten tänään koitan karkottaa niitä! Huomenna saatan jopa tänne sitten kirjoitella niitä mittaustuloksia, jos sellaisia on. Takana kuitenkin vasta viikko, joten voihan se olla että mitään mainitsemisen arvoista ei vielä oo tapahtunut. 

Oon superfiiliksissä taas tosta auringonpaisteesta ja tekis mieli lähtee ulos! Mies on sen verran aamu-uninen (ja joskus myös iltapäiväuninen...) että muutamaan tuntiin ei vielä kannata odottaa sen lähtevän mihinkään. Ehkä siis pistän tytölle aamupuurot naamariin ja lähden sen kanssa kaksin viettämään äiti-tytär-laatuaikaa. 

Täältä treeni-innostuspilvestä on helppo toivotella kaikille muillekin treenitsemppauksia! Ja haastan jokaisen: tee tänään treeni vielä vähän kovempaa kuin mihin kuvittelit pystyväs. Jos jotain oon oppinut personal traineriltani, niin sen että saadakseen tuloksia, on pakko poistua omalta mukavuusalueelta! Jos se on kivaa, se ei oo tarpeeks tehokasta. (Tähän silmää vinkkaava hymiö.) Poistukaa omalta mukavuusalueelta, painakaa vielä vähän kovempaa ja voin taata että jälkikäteen siitä jää sata kertaa parempi fiilis! Mahtavaa treeniviikkoa!

Ihan oikeesti, mistä noita vasemmanpuoleisia saa? En oo löytänyt mistään! :(





1 kommentti:

  1. Tuo on niin totta, että sieltä omalta mukavuusalueelta on vaan poistuttava, jotta niitä tuloksia saadaan! :) Jos viimeisiä toistoja tehdessä näyttää nätiltä kun katsoo peiliin, niin seuraavaan sarjaan on aika nostaa vastusta. Viimeiset toistot pitäisi juuri ja juuri saada tehtyä naama rumasti irvessä ja tuntea mukava polte lihaksissa. ;)

    VastaaPoista